+371 67114284

Par bankām sūdzas vairāk

Par bankām sūdzas vairāk

Žanete Hāka, [email protected], 2012. gada 18. aprīlis
Šā gada pirmajā ceturksnī Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) saņēmusi vairāk sūdzību nekā pērn attiecīgajā ceturksnī.

Par kredītiestāžu darbību līdz marta beigām saņemtas 57 kredītiestāžu klientu par 12 kredītiestādēm.

Komisijas saņemto klientu sūdzību un iesniegumu skaits šā gada 1. ceturksnī, salīdzinājumā ar 2011. gada attiecīgo periodu ir pieaudzis - 2011. gada 1. ceturksnī komisija saņēma 36 kredītiestāžu klientu sūdzības. Tāpat salīdzinot ar 2011. gada 4. ceturksni šajā periodā sūdzību par kredītiestāžu skaits ir pieaudzis – pagājušā gada pēdējā ceturksnī komisija saņēma 39 klientu sūdzības par kredītiestāžu darbību.

12 gadījumos sūdzības iesniedzēji vērsušies komisijā par Swedbank darbību, bet pa 9 sūdzībām komisija saņēmusi no Citadele bankas, SEB bankas un DnB Nord Bank klientiem.

Visbiežāk - 17 reizes - 1. ceturksnī klienti komisijai sūdzējušies par kreditēšanas pakalpojumiem, bet 10 sūdzības saņemtas par bankas sadarbību ar klientu. Klientu sūdzības saņemtas arī par maksājumiem, par noguldījumiem, darījumiem ar finanšu instrumentiem un par citiem jautājumiem.

Visos gadījumos, kad klients ir sūdzējies par konkrētas bankas darbību, FKTK ir pieprasījusi bankai sniegt skaidrojumus par radušos situāciju. Šajā ceturksnī par sūdzībās minēto Komisija kredītiestāžu rīcībā nav konstatējusi Kredītiestāžu likuma un tam pakārtoto normatīvo aktu pārkāpumus.

Par trijās sūdzībās minēto FKTK ir konstatējusi nepilnības banku iekšējās kontroles sistēmas darbībā, savukārt 11 sūdzībās minētos faktus komisija izmantos uzraudzības vajadzībām, skaidro FKTK pārstāvji.


Raksta pilno versiju var aplūkot:
http://www.db.lv/finanses/par-bankam-sudzas-vairak-370404
Meklēšana