+371 67114284

Esošā Rail Baltica maršruta rekonstrukcijai izmantos ceļubūvē neapgūtos 2,5 miljonus latu

Esošā Rail Baltica maršruta rekonstrukcijai izmantos ceļubūvē neapgūtos 2,5 miljonus latu

Egons Mudulis, 2011. gada 20. decembris
Sliežu ceļu modernizācijai posmos Sigulda – Valmiera, Valmiera – Valka, Jelgava – Lietuvas robeža līdzekļus pārdalīs no Satiksmes ministrijas apakšprogrammas, kas domāta pašvaldību tranzītielu sakārtošanas projektiem, lēma Ministru kabinets.

Sadārdzinājuma dēļ daļa apstiprināto Eiropas reģionālās attīstības fonda finansēto projektu finansējuma saņēmēji bija spiesti pārtraukt izsludinātos iepirkumus, pārstrādāt iepirkumu nolikumus un atkārtoti izsludināt iepirkumus, kas aizkavēja ceļu būves projektu īstenošanas uzsākšanu 2011. gadā, brīvo līdzekļu avotus skaidro Satiksmes ministrija.
Lai samazinātu materiālu sadārdzinājuma risku, Latvijas dzelzceļš plāno iepirkt rekonstrukcijai nepieciešamos galvenos materiālus visam projektam – dzelzceļa sliedes līdz 2012. gada aprīlim, bet gulšņus ar stiprinājumiem līdz nākamā gada beigām.

Papildu valsts budžeta līdzfinansējums nepieciešams arī, lai atslogotu valsts a/s Latvijas dzelzceļš apgrozāmos līdzekļus laikā, kad uzņēmums vienlaikus realizē vairākus apjomīgus investīciju projektus. Jāatgādina, ka šā gada aprīlī valdība paredzēja valsts budžeta ilgtermiņa saistībās 2012., 2013., 2014. un 2015.gadam projekta īstenošanai nepieciešamo finansējumu 16,46 milj. Ls apmērā jeb 4,11 milj. Ls katru gadu esošās Rail Baltica līnijas rekonstrukcijai. Līdz ar finansējuma pārdali 2015. gadā būs nepieciešams 1,61 milj. Ls Projektam no TEN-T (Eiropas Transporta tīkls) budžeta jau ir saņemts līdzfinansējums 2,35 milj. Ls jeb 33,19 % no TEN-T budžeta atbalsta kopsummas.
Šobrīd jau ir uzsākta intensīva projekta īstenošana un finansējuma apguve. Valsts a/s Latvijas dzelzceļš 2011. gada 4. oktobrī ir noslēdzis līgumu ar SIA Sigmen par dzelzceļa sliežu piegādi 12,02 milj. Ls apmērā, veicot avansa maksājumu 1,80 milj. Ls apmērā. Projekta īstenošanas pirmajos gados (2011. un 2012. un 2013. gads) galvenokārt paredzēts slēgt galveno materiālu - dzelzceļa sliedes, šķembas un gulšņi ar stiprinājumiem – piegāžu līgumus, lai 2012. gada būvniecības sezonā varētu tikt intensīvi uzsākti būvdarbi.
Rail Baltica ir dzelzceļa transporta projekts, kas aptver četras Eiropas Savienības dalībvalstis – Poliju, Lietuvu, Latviju un Igauniju, un netieši arī Somiju, pagarinot maršrutu ar savienojumu Tallina - Helsinki. Projekta mērķis ir savienot Baltijas valstis ar Poliju un pārējo Eiropas Savienību ar efektīvu, tirgus prasībām atbilstošu dzelzceļa pārvadājumu sistēmu. Lai nošķirtu jaunas šaursliežu dzelzceļa līnijas izbūvi no esošā maršruta rekonstrukcijas, to mēdz dēvēt par Rail Baltica 2.


Raksta pilno versiju var aplūkot:
http://www.db.lv/finanses/esosa-rail-baltica-marsruta-rekonstrukcijai-izmantos-celubuve-neapgutos-2-5-miljonus-latu-249843
Meklēšana
City Real Estate iesaka
Izīrē dzīvokli Rīgā, Centrā

Izīrē dzīvokli Rīgā, Centrā
Elizabetes iela, 2. stāvs, 2 istabas, 47.00m2
795.00 EUR 16.91 EUR / m2

Izīrē dzīvokli Rīgā, Centrā

Izīrē dzīvokli Rīgā, Centrā
Krišjāņa Barona iela, 2. stāvs, 2 istabas, 40.20m2
620.00 EUR 15.42 EUR / m2

Pārdod dzīvokli Rīgā, Centrā

Pārdod dzīvokli Rīgā, Centrā
Jeruzalemes iela, 1. stāvs, 2 istabas, 58.00m2
226000.00 EUR 3896.55 EUR / m2

Apskatīt visu piedāvājumu