Dienvidu tilts kļūst par „zelta”
06.2007
Kad būs pabeigta Dienvidu tilta celtniecība, to vajadzētu pārdēvēt par „zelta”: šī objekta vērtība, kas kaut kad tika novērtēts par 85 miljoniem latu, pēdējo gadu laikā palielinājusies jau vārākas reizes. Pašreizējās tā būvniecības izmaksas un paņemto kredītu segšana kopā veido nu jau vairāk kā pusmiljardu latu.
Vēl gada sākumā oficiāli sniegtā informācijā tilta celtniecības izmaksas bija diezgan pieticīgas, salīdzinot ar pašreizējiem rādītājiem. Pirmā kārta (resp., pats tilts) – 89,1 miljons latu, otrā kārta – 58,9 miljoni latu (transporta ceļu sazarojumi) un trešā – 25,5 miljonu latu (apvedceļu izbūvei no Vienības gatves līdz Bauskas ielai). Kopā 173.5 miljoni latu. Bet mūsu pasaulē taču viss ir mainīgs. Šogad ģenerāluzņēmēji jau izspieduši papildus 48 miljonus latu pirmā etapa īstenošanai. Un tā 12. jūnijā Rīgas domes deputāti nolēma slēgt līgumu ar AS \"Dienvidu tilts\" par Daugavas Dienvidu tilta labā krasta pieeju projektēšanu un būvniecību. Saskaņā ar to līgumcena noteikta 313,4 miljoni latu, kuru veido 170,3 miljoni latu projektēšanas un būvniecības izmaksas, kā arī 143,2 miljoni latu - maksājumi par finansējuma piesaisti. Turklāt būvniecības izmaksās iekļauts inflācijas koeficients 14,3%. Nodokļu maksātājus īpaši iepriecinās fakts, ka Rīgas pilsētas pašvaldībai no būvniecības līguma darbības 61.mēneša turpmāko 15 gadu periodā jāparedz finansējums ikmēneša maksājumiem par projektēšanas un būvniecības darbiem un piesaistītais finansējums 1,7 miljonu latu apjomā katru mēnesi, kas būtu vairāk nekā 20 miljoni latu gadā. Ja būvniecības laikā kādā periodā inflācijas koeficients pārsniedz vidējo prognozēto un nav līdzekļu ekonomijas no iepriekšējā būvniecības perioda, var rasties nepieciešamība pēc papildu finansējuma.
Dienvidu tilta otrā kārta ir nepieciešama, lai tiltu savienotu ar Austrumu maģistrāli. Patlaban jau paveikti vairāk nekā 50% darbu Dienvidu tilta un estakāžu izbūvē pāri Krasta un Maskavas ielai. Dienvidu tilta trases kopējais garums ir 2,5 kilometri, tas turpināsies no Bauskas ielas līdz Slāvu dzelzceļa pārvadam. Dienvidu tilts būs 34,28 metru plats, 803 metru garš ar sešām kustību joslām, pa trim katrā virzienā, kā arī izbūvēs gājēju ietvi un veloceliņu abās tilta pusēs. Tiks ierīkoti arī seši piloni ar vantīm koši oranžā krāsā. Projektētais kustības ātrums būs 80 kilometri stundā.
Tilta celtniecības ģenerāluzņēmēja ir AS \"Dienvidu tilts\". Tajā apvienojušās sešas lielākās Latvijas celtniecības kompānijas - SIA \"Skonto būve\", AS \"Latvijas tilti\", AS \"BMGS\", SIA \"Tilts\", SIA \"Rīgas tilti\" un SIA \"Viadukts\".
Ziņa publicēta sadarbībā ar www.varianti.lv