Citadele zīmols neesot nošpikots
Citadele zīmols neesot nošpikots
06.07.2010
Vienādības zīme nesen izveidotās Citadeles bankas zīmolā nav nošpikota, - tas izriet no Dienai bankā teiktā, komentējot kāda portāla diena.lv lasītāja saskatīto bankas zīmola līdzību ar Nīderlandes informācijas tehnoloģiju kompānijas Exact zīmolu, kuru arī rotā šāda pati vienādības zīme.
Citadeles bankas pārstāve Maija Celmiņa Dienai sacīja, ka vienādības zīme minētās Nīderlandes kompānijas zīmolā esot parādījusies pagājušā gada novembrī. Savukārt tas, ka šāda zīme varētu būt topošās bankas zīmolā, kļuvis zināms pērn jūlijā, kad pabeigts darbs pie bankas zīmolu versijām. «Līdz ar to ir grūti komentēt Nīderlandes kompānijas zīmolu,» noteica kredītiestādes pārstāve.
Latvijas Reklāmas asociācijas vadītājs Andris Blaka atzinis, ka var manīt līdzību bankas un Nīderlandes uzņēmumu zīmolos, taču to krāsa un novietojums atšķiras. «Tas ir tāds ejošs logo,» viņš bilda un norādīja, ka uz vienādības zīmi, gluži tāpat kā notīm, nevar pieteikt autortiesības.
Citadeles bankas zīmolu izstrādāja Lielbritānijā dibināta starptautiska zīmolu aģentūra Wolf Ollins sadarbībā ar radošo aģentūru Leo Burnett.
Jau ziņots, ka no Parex bankas nodalītās labās daļas - Citadele banka - zīmolam trīs gados un 13 bankas tirgos iecerēts tērēt pusmiljonu latu. Iecerētie tēriņi zīmolam tik lielai struktūrai, kāda būs jaunā Citadele banka, laikraksta uzrunāto ekspertu skatījumā neesot lieli. Taču domas daloties, vai šāds zīmols vispār ir jāveido, zinot, ka banka tik un tā agri vai vēlu tiks pārdota.
Minēto summu zīmolam veido izdevumi, kas saistīti ar jaunās bankas zīmola izstrādi un ieviešanu, arī reklāmām. Nozīmīgu izmaksu daļu, pēc bankas pārstāves sacītā, veido arī lietvedība, filiāļu un bankomātu izkārtnes, interneta lapu pārveide, veidlapas, vizītkartes, zīmogi utt.
Raksta pilno versiju var aplūkot:
http://db.lv/r/474-visas-zinas/225510-citadele-zimols-neesot-nospikots