+371 67114284

Ar banku pakalpojumiem visvairāk neapmierināti kredītņēmēji

Ar banku pakalpojumiem visvairāk neapmierināti kredītņēmēji

Žanete Hāka, [email protected], 2012. gada 11. jūlijs
Šā gada pirmajā pusgadā Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) saņēmis 94 sūdzības par kredītiestāžu darbu, liecina centra apkopotā statistika.
Kopumā par netaisnīgiem līguma noteikumiem saņemtas 64 sūdzības. 30 sūdzības iesniegtas par dažādām citām darbībām – atkāpšanos no kredītlīguma, maksātspējas grūtībām, soda naudas un komisijas maksas apmēru, kļūdaini veiktu maksājumu neatmaksāšanu utt., bet divas sūdzības saņemtas par negodīgu komercpraksi.

Salīdzinot ar pagājušā gada pirmo pusgadu, sūdzību skaits audzis – pērn šajā periodā patērētāju aizstāvji saņēma 79 sūdzības par kredītiestāžu darbību.
Liela daļa no PTAC saņemtajām rakstveida un elektroniskā pasta sūdzībām saistītas ar to, ka kredīta devējs ir vienpusēji lauzis kredīta līgumu, jo patērētājs nav savlaicīgi veicis no līguma izrietošos maksājumus, un vērsies tiesā vai nodevis parāda piedziņas tiesības parāda piedziņas sabiedrībai, pieprasot visa kredīta atmaksu, kā arī vēršot piedziņu pret nekustamo īpašumu vai ieķīlāto transportlīdzekli. Šādos gadījumos visbiežāk strīds rodas saistībā ar kredīta devēja aprēķināto parāda kopējo summu, kura sastāv no nesamaksātās pamatsummas, procentiem par kredīta izmantošanu un aprēķinātā līgumsoda par maksājumu kavējumiem.
Saskaroties ar šādiem gadījumiem, patērētāji parasti lūdz netaisnīgu līguma noteikumu izvērtēšanu, tai skaitā arī nesamērīga līgumsoda izvērtēšanu, skaidro PTAC pārstāvji.
Attiecībā uz kredītiestādēm vairākas sūdzības saņemtas par līguma noteikumu, kas paredz procentu likmes pārskatīšanu ik pēc noteikta perioda, patērētājiem izsakot neapmierinātību ar piedāvātās procentu likmes apmēru.
Tāpat PTAC ir saņēmis sūdzības saistībā ar kļūdaini veiktu maksājumu karšu maksājumu neatmaksāšanu un kļūdainiem skaidras naudas izņemšanas darījumiem bankas automātos, kredītiestādes atteikumu atvērt norēķinu kontu, kā arī par kredītiestādes vai personu, kas neatbilst kredītiestādes statusam rīcību, piemērojot komisijas maksas par kredītsaistību pārkreditāciju un nesniedzot atbildes uz patērētāja iesniegtajiem iesniegumiem.


Raksta pilno versiju var aplūkot:
http://www.db.lv/finanses/ar-banku-pakalpojumiem-visvairak-neapmierinati-kreditnemeji-375270
Meklēšana