Salas zaudē savu pievilcīgumu
Tirdzniecība ar salām, kas ir pasaules nekustamo īpašumu tirgus produkts, pārdzīvo nebūt ne tos labākos laikus. Kā liecina kompānijas Private Islands Inc. publiskotais apskats, pēdējo gadu laikā šo objektu cenas ir kritušās par 20 līdz 80 procentiem. Piedāvājumu skaits ir palielinājies gandrīz par trešdaļu. Pavisam pasaulē tiek tirgotas vairāk nekā 600 dažādas salas, kuru cenas sākas no 50 000 eiro. Apskata autori min šādus spilgtus piemērus: Jaunzēlandes piekrastē esošā Puangiangi sala tika pārdota par 800 000 ASV dolāru, lai gan sākumā par to tika prasīti četri miljoni. Par Panamas salu Buenavista, kas pašlaik tiek piedāvāta par 750 000, vēl nesen tika prasīti trīs miljoni dolāru, Bahamu salu arhipelāga salas Leaf Cay cena arī ir nokritusies, sākotnēji tā bija 24 miljoni ASV dolāru, tagad šī sala maksā 7 miljonus ASV dolāru.
Tomēr tirgū ir sastopami arī izņēmumi, uz kuriem iepriekšminētās tendences neattiecas. Tie ir visunikālākie piedāvājumi, kuriem ir kaut kādas konkurences priekšrocības. Pie tādiem pieder Seišeļu salu arhipelāga sala D'Arros. Pagājušajā vasarā tā tika pārdota par 60 miljoniem ASV dolāru. Tas ir trīs reizes dārgāk par cenu (18 miljoni dolāru), kuru kompānijas L'Oreal līdzīpašniece Liliana Betankūra samaksāja 1998. gadā.
Raksta pilno versiju var aplūkot:
http://www.varianti.lv/sakums/news?selected_date=10.09.2012