Krievijas robežas projekts iepirkumu problēmās
Lāsma Vaivare, 2015. gada 10. jūnijs
Ap 20 milj. eiro vērtais Latvijas un Krievijas robežas stiprināšanas projekts kavējas, Iepirkumu
uzraudzības birojs pasūtītājam liek pārvērtēt konkursa rezultātus
, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Šā gada sākumā Nodrošinājuma valsts aģentūras izsludinātais konkurss par robežas infrastruktūras izbūvi gar Latvijas un Krievijas robežu vēl ir bez rezultāta. Pēc vairāku uzņēmēju sūdzībām par nolikumu un vairākām korekcijām, tostarp pagarinot piedāvājumu iesniegšanas termiņu, par konkursa uzvarētāju atzīta SIA Ceļu būvniecības sabiedrība Igate. Pēc piegādātāju apvienības LNK Industries, RBSSKALS Būvvadība iesniegtas sūdzības par, viņuprāt, nepamatotu izslēgšanu, Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) lēmis aizliegt pasūtītājam slēgt līgumu ar konkursa uzvarētāju un atkārtoti izvērtēt piedāvājumus. Šobrīd notiek atkārtots izvērtējums, DB apliecina Nodrošinājuma valsts aģentūrā.
276 km garumā
Konkursa ceļā iecerēts atrast uzņēmumu vai uzņēmumu grupu, kas uz vispārējās vienošanās pamata līdz 2019. gada beigām izbūvētu infrastruktūru gar robežu, izriet no konkursa dokumentācijas. Latvijas robeža ar Krieviju ir 276 km gara, infrastruktūras izbūves darbus paredzēts veikt visā robežas garumā. Lai nodrošinātu valsts robežsardzes funkciju un Latvijas Republikas un Krievijas Federācijas līguma par Latvijas un Krievijas valsts robežu izpildi, izstrādājot būvprojektu, vairākkārt – palu laikā pavasarī, kā arī vasarā, rudenī un ziemā – dabā tika apsekota Latvijas un Krievijas valsts robeža visā tās garumā, DB norāda Valsts robežsardzē. Robežas apsekošanas laikā tika konstatēts, ka tās apvidus ir ļoti sarežģīts, proti, ir daudz slapju (pārmitrinātu) robežas zonu, mitra palienu grunts (upju palienu pļavas ar bebru izveidotām alām), lokālās ieplakas, četras upes (Zilupe, Ludzas upe, Rītupe, Liepnas upe), mazas upītes, lieli meliorācijas sistēmas grāvji, valsts robežas joslā vēsturiski saglabājušās dzelzsbetona būves (demontāžas darbi jāveic starpvalstu sadarbības ietvaros) u.c. Līdz ar to izlemts, ka pārmitrinātos apvidos tiks būvētas koka konstrukcijas laipas, apvidos, kas nav pārmitrināti, patruļtakas ierīkošanai paredzēti nelieli, lokāli zemes darbi, lai nodrošinātu robežsargu norīkojuma pārvietošanās iespējas pa valsts robežas joslu, vērtējot pārkāpumu iespējamību, vietām paredzēta stiepļu žogu izbūve.
Visu rakstu Krievijas robežas projekts iepirkumu problēmās lasiet 10. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.
Raksta pilno versiju var aplūkot: http://www.db.lv/ipasums/krievijas-robezas-projekts-iepirkumu-problemas-433720