+371 67114284

Kālija parks atklātā vēstulē lūdz premjera palīdzību pret dzelzceļu

www.db.lv
Kālija parks atklātā vēstulē lūdz premjera palīdzību pret dzelzceļu
Oskars Prikulis
[email protected]
15.05.2009

Kālija sāls pārkraušanas terminālis Kālija parks vēlas, lai premjers palīdz atjaunot kālija sāls plūsmu caur Latviju.

Uzņēmuma pārstāvji nosūtījuši atklāto vēstuli Ministru prezidentam un Satiksmes ministram ar attiecīgu lūgumu. «Drīz būs pagājuši 6 mēneši kopš pagājušā gada decembra, kad VAS Latvijas Dzelzceļš (LDz) uzsāka nepamatoti augstu dzelzceļu tarifu likmju uzspiešanu Baltkrievijas kālija minerālmēslojumu tranzītam caur Latviju 2009.gadā,» vēstulē raksta Kālija parks (KP), uzsverot, ka lielā mērā šī jautājuma risināšana ir nonākusi strupceļā. Neskatoties uz to, ka visā šajā laika periodā gan KP, gan Belaruskalij esot rakstījuši LDz neskaitāmas vēstules ar detalizētiem situācijas skaidrojumiem un kompromisa variantu piedāvājumiem, tomēr kopsaucējs joprojām nav atrasts.
Uzņēmums uzsver, ka tas ir ļoti tuvu savas darbības pārtraukšanai, jo «laiks iet, bet kravu plūsmas joprojām nav. Ja šī gada pirmos mēnešus KP vēl varēja izvilkt, «izmetot» cilvēkus aiz vārtiem, nododot tos valsts aprūpē un atrodot iekšējās rezerves, tad šobrīd jau tiek dzīvots no aizņemtiem līdzekļiem, kuri pavisam drīz izsīks.» KP jau ir atlaidis pusi darbinieku, kas šobrīd papildina bezdarbnieku rindas un ir papildus slogs valsts sociālajam budžetam. «Ja situācija nemainīsies, tad drīz var pienākt brīdis, kad uzņēmuma darbība tiek pārtraukta pilnībā,» teikts vēstulē.
Belaruskalij aktīvi meklējot kompromisus, lai pašreizējos sarežģītajos kālija minerālmēslojumu tirgus apstākļos caur Latviju varētu transportēt savas kravas. KP uzsver, ka tas nenotiek tādēļ, ka viņiem nebūtu citu tranzīta koridoru, caur kuriem eksportēt, bet gan tāpēc, ka viņiem Latvijas tranzīta koridors ir būtisks un viņi vēloties palīdzēt vietējiem uzņēmumiem pārvarēt šos grūtos laikus. «Taču diemžēl visi šie nodomi atduras pie LDz nelokāmās pozīcijas,» teikts vēstulē.
Uzņēmums norāda, ka Lietuvas dzelzceļš kālija minerālmēslojumiem piemēro bāzes tarifu 5.42 eiro, savukārt LDzpie salīdzināmiem attālumiem vēlas piemērot 7.11 eiro.
Uzņēmums lūdz nodrošināt, lai LDz paraksta Belaruskalij piedāvāto līguma variantu ar likmi 6.16 eiro, kurš jau pirms vairākām nedēļām tika nosūtīts uz LDz. Ja tas nav iespējams, tad LDz ātri izstrādā un nosūta Belaruskalij savu līguma projektu, kurā ir reāli un konkurences apstākļiem atbilstoši tarifi un nav kravu apjoma garantijas, jo garantiju pieprasīšana pašreizējā nenoteiktajā tirgus situācijā ir nepieņemama.
LDz izstrādā dzelzceļa pārvadājuma līguma projektu KP, kurā ir konkurētspējīgi tarifi un nav ietverti konkurenci ierobežojuši mākslīgi nosacījumi.

Raksta pilno versiju var aplūkot:
http://www.db.lv/a/2009/05/15/Kalija_parks_atklata_vest

Search