Satiksmes departaments sola sākt remontdarbus visā Rīgā
Vēl dažas nedēļas, un Rīgā sāksies vērienīgi darbi – tiks remontētas ielas, tilti un būvēti jauni objekti, kuri atvieglos gan braucēju, gan kājāmgājēju dzīvi. Par iecerēm un jau paveikto stāsta Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Krišjānis Peters.
– Pirms runājam par jaunajām iecerēm, noskaidrosim: vai ir daudz darbu, kas palikuši nepabeigti kopš pērnā gada?
– Esam gandarīti, ka viss iecerētais ticis paveikts laikā. Lielākais prieks ir par Dienvidu tilta trešās kārtas izbūvi. Neskatoties uz visām grūtībām iepriekšējos gados, kad valsti skāra ekonomiskā krīze, esam pabeiguši vienu lielu un svarīgu maģistrālu būvobjektu. Arī finansējuma piesaiste (aizņēmums Valsts kasē) tik liela mēroga maģistrālajai transportbūvei ir labākais no līdzšinējiem finansēšanas modeļiem.
– Vai Dienvidu tilts kā komplekss ir pabeigts pilnībā? Nekādi satelīti saistībā ar to vairs nav paredzēti?
– Padomā ir vēl ceturtā kārta, bet par to gan vēl ir pāragri domāt, jo ir jāsakārto esošā infrastruktūra. Esam iecerējuši šovasar nopietnus rekonstrukcijas darbus Rīgas un visas valsts nozīmes svarīgākajam objektam – Salu tiltam, kā arī atjaunot ielu segumu Pārdaugavā un uzlabot lietus ūdens kanalizāciju.
– Un tagad parunāsim par svarīgākajiem uzdevumiem, kas iecerēti šogad. Viens no galvenajiem, protams, ir jau pieminētais Salu tilts, tā renovācija. Kad tā sāksies?
– Tikko skolēniem būs vasaras brīvlaiks un būtiski samazināsies arī automašīnu skaits pilsētas ielās, jūnijā sāksim remontdarbus visā Rīgā, ne tikai Salu tiltam (kura remontam šobrīd izsludināts atkārtots iepirkuma konkurss).
– Tilta remonta iepirkums tika izsludināts atkārtoti – kāpēc?
– Atgādināšu, ka iepirkuma konkurss par Salu tilta rekonstrukciju tika izsludināts laicīgi, jau gada sākumā. Sākotnēji, pēc nolikuma izvērtēšanas, būvniekiem radās vairāki papildu jautājumi. Ņemot vērā, ka tie bija būtiski un nolikumā vajadzēja veikt nepieciešamos grozījumus, Satiksmes departamentā pieņēmām lēmumu pārtraukt iepirkumu, veikt grozījumus un izsludināt jaunu konkursu.
– Atkal notika tradicionālā cīkstēšanās par to, kuram tiks objekts? Vēlreiz – kāds bija iemesls – kāpēc izsludinājāt jaunu konkursu?
– Tāpēc, lai izvairītos no pārmetumiem un aizdomām, ka konkursa nosacījumi sašaurina pretendentu loku vai pretendentu iespējas izpētīt iepirkuma objektu. Kopš Salu tilta rekonstrukcijas projekta izstrādes ir pagājuši četri gadi. Tātad kopš tehnisko noteikumu saņemšanas – vēl vairāk. Pa šo laiku tilta stāvoklis, protams, ir pasliktinājies. Taču ir attīstījušās arī tehnoloģijas, kuras varētu izmantot renovācijas darbos, un līdz ar to būvnieku jautājumi bija pamatoti.
Raksta pilno versiju var aplūkot: http://nra.lv/latvija/riga/115550-satiksmes-departaments-sola-sakt-remontdarbus-visa-riga.htm