Rīgā atklāts Slāvu transporta mezgls
Rolands Rumba, speciāli Neatkarīgajai
Pēc trīs gadu būvniecības Rīgā transporta satiksmei atvērtas Dienvidu tilta Slāvu maģistrālā mezgla estakādes un rotācijas aplis, kas tagad ļauj šoferiem pārvietoties visos vēlamajos virzienos.
«Satiksmes ziņā šī vieta ir viena no noslogotākajām visā pilsētā. Vilcienu, automašīnu, kā arī sabiedriskā transporta kustību nedrīkstējām pārtraukt, jo tas radītu neērtības un haosu. Domāju, ka ar šo uzdevumu esam veiksmīgi tikuši galā,» uzsver a/s Dienvidu tilts projekta vadītājs Dmitrijs Bahmanovs. Viņš apgalvo, ka Slāvu mezgla būvniecību pilnībā plānots pabeigt jūnija beigās, kad strādnieki apzaļumos teritoriju, kā arī aprīkos ielas ar barjerām un ceļa zīmēm. Līdz šim pabeigta betonēšana, kā arī gandrīz visa inženiertīklu izbūve. Par satiksmes un gājēju drošību gādās luksofori Piedrujas un Rēzeknes ielas krustojumā, kā arī gājēju luksofori Krustpils ielā. Cilvēku ērtībai zem tilta izvietoti četri lifti, kuri palīdzēs droši nokļūt pāri dzelzceļam.
Autovadītāji jaunos pievadceļus var izmantot, pārvietojoties no Slāvu ielas uz Lubānas un Piedrujas ielu, kā arī otrā virzienā no Lubānas ielas uz Slāvu ielu. Uz vietas sastaptie šoferi ir pārliecināti, ka jaunās estakādes spēs risināt sastrēgumu problēmu pie Slāvu apļa. «Lai arī vēl neesmu pieradis pie jaunās satiksmes organizēšanas kārtības, tomēr prieks, ka būvniecība pabeigta. Ļoti ceru, ka vakaros šeit būs vieglāk izbraukt nekā līdz šim,» stāsta autovadītājs Aleksandrs Morozovs, kurš ikdienā bieži izmanto rotācijas apli.
Visas transporta mezgla estakādes izvietotas trīs līmeņos, un tās būvētas Dienvidu tilta otrās kārtas ietvaros. Kopējās kārtas izmaksas ir 170 miljoni latu, tomēr Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Edgars Strods stāsta, ka aptuveni 10 miljoni latu būvniecībā ir ietaupīti un šī nauda tiks novirzīta Dārzciema ielas pārbūvei.
Raksta pilno versiju var aplūkot:
http://zinas.nra.lv/latvija/riga/49117-riga-atklats-slavu-transporta-mezgls.htm