+371 67114284

Pagājušā gada labākie ceļu būves darbi Latvijā

Pagājušā gada labākie ceļu būves darbi Latvijā
Jau devīto reizi pasniegtas balvas par labākajām pērnā gada ceļu būvēm valsts ceļu tīklā, informē VAS Latvijas Valsts ceļi.
Uz gada balvām pretendēja pagājušajā gadā paveiktais tiltu pārbūves un jaunu tiltu būvniecības, segumu atjaunošanas un autoceļu pārbūves grupās.
Tiltu pārbūves un jaunu tiltu būvniecības grupā Gada balvu saņēma SIA Viadukts par veikumu uz tilta pār Aivieksti uz Daugavpils šosejas (A6) ceļa 132,51. km. Būvdarbu laikā tilts ir atjaunots, no iepriekšējās tilta konstrukcijas ir palikušas tikai sijas. Salaboti tilta balsti, atjaunoti konusu nostiprinājumi un izbūvēta jauna tilta brauktuve - sākot ar klātnes betonēšanu, hidroizolāciju, seguma ieklāšanu, kompensācijas šuvēm un beidzot ar gājēju ietvēm. Būvdarbu līgumcena bija 720 tūkstoši eiro (ar PVN), ko finansēja no valsts budžeta.
«Dzelzsbetona tilti var kalpot ilgi, Latvijā ir tādi, kas kalpo jau vairāk nekā simt gadu un funkcionē joprojām, kā, piemēram, tilts pār Gauju Strenčos, kas būvēts 1909. gadā, tilts pār Salacu septiņus kilometrus pirms Salacgrīvas vai lokveida pārvads pār dzelzceļu Altonavas ielā Rīgā. Ar interesi vērosim, kā pērn būvētais tilts pār Platoni izturēs laika pārbaudījumu,» pasniedzot balvas teica Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Transportbūvju institūta direktors profesors Ainārs Paeglītis.
Autoceļu seguma atjaunošanas grupā Gada balva piešķirta SIA Binders par seguma atjaunošanu uz Tallinas šosejas (A1) posmā no Duntes līdz Svētciemam (48,10.-81,28. km). Būvdarbu ietvaros tika nomainīta seguma virskārta - veikta izlīdzinošā frēzēšana, plaisu aizliešana un jaunas virskārtas ieklāšana, atjaunota ūdens novades sistēma un uzpildītas nomales. Būvdarbu līgumcena bija 5,35 miljoni eiro (ar PVN) un tie tika finansēti no valsts budžeta.
Autoceļu pārbūves grupā Gada balvu saņēma AS A.C.B. par pārbūvi uz autoceļa Jēkabpils-Rēzekne (A12) posmā no Varakļāniem līdz Viļāniem (54,60.-72,78. km). Posmā izbūvēts jauns salizturīgais slānis un šķembu pamats un ieklātas trīs asfalta kārtas. Viļānos ir izbūvēts rotācijas aplis, ir arī atjaunoti tilti pār Maltu, Kaževu un Malmuti. Darbu līgumcena bija 20,5 miljoni eiro, no kuriem 85 % līdzfinansēja Kohēzijas fonds.
«Šogad izšķirties par uzvarētāju šajā grupā bijis sevišķi grūti, par ko liecina atšķirīgais vērtējums - katram ekspertam savs. Tas nozīmē, ka būvniecības līmenis ne tikai paaugstinās, bet arī izlīdzinās un nav vairs nianšu, kam vērtējumā būtu salīdzinoši mazāka nozīme,» savā uzrunā uzsvēra RTU inženierzinātņu fakultātes dekāns, profesors Juris Smirnovs.
Savukārt autobraucēju vērtējumā labākie remontdarbi pērn tika veikti uz autoceļa Rīga-Mārupe (P132) posmā no Rīgas robežas līdz Lielajai ielai Mārupē (1,80.-4,14. km). Gada balvu par šo darbu saņēma SIA Igate. Šī posma pārbūves rezultātā autoceļš ieguva ielai atbilstošus elementus: ietves, sabiedriskā transporta pieturvietas, gājēju pārejas un barjeras, ielas apgaismojumu, ar luksoforiem regulējamus krustojumus un slēgtu lietus ūdens novadīšanas sistēmu. Projekta īstenošanas laikā tika pārbūvēti arī elektroapgādes un sakaru, kā arī ūdensvada un kanalizācijas tīkli, bet Daugavas ielas un Mārupītes gatves krustojumā tika izbūvēts rotācijas aplis. Brauktuvi sedza trīs asfaltbetona kārtas. Būvdarbu līgumcena bija 4,76 miljoni eiro, tos finansēja valsts budžets.
Raksta pilno versiju var aplūkot: http://www.db.lv/zinas/pagajusa-gada-labakie-celu-buves-darbi-latvija-487879
Meklēšana