Mūrnieks: Izskatās, ka «Rixport» meklē iespējas atteikties no biznesa parka izbūves pie lidostas
«Apollo»Ceturtdiena, 2013. gada 7. novembris 11:10 0 komentāru
No biznesa parka «Rixport» pie lidostas, kurā bija paredzēts investēt vairāk nekā 400 miljonus eiro (280 miljonus latu), gadu gaitā nekas īsti nav realizējies, un izskatās, ka attīstītājs tagad meklē iespējas projektu nerealizēt, intervijā laikrakstam «Diena» norāda lidostas «Rīga» valdes priekšsēdētājs Aldis Mūrnieks.
«Izskatās, ka tiek meklēti kaut kādi salmiņi, pie kuriem pieķerties, lai projektu nerealizētu. [..] Tas ir tikai mans minējums, bet pieļauju, ka ekonomiskā krīze ietekmējusi biznesu un tagad ar godu jāatkāpjas, kādu citu padarot par vainīgo,» savu viedokli pauž Mūrnieks.
Viņš skaidro, ka zeme joprojām pieder SIA «Rixport», un «viņi var būvēt jebko, ko uzskata par vajadzīgu vai iespējamu».
Mūrnieks priecātos, ja šodien Rīgas lidostā būtu moderna viesnīca ar stāvvietām pie tās un visu, ko «Rixport» bija gatavs izveidot. Līgumā atrunāts, ka nevienam citam šo teritoriju lidosta piedāvāt nevar un tikai «Rixport» var to attīstīt.
«Mēs vienmēr esam gatavi runāt ar šo investoru - ļoti nopietns investors, apsveicama ideja, bet no idejas reālos darbos es neredzu neko, tikai pārmetumus,» ar nožēlu secina lidostas vadītājs.
Viņš uzsver, ka ne jau lidosta valstī izraisīja krīzi, tāpēc nav pamata vainu uzvelt tai. «Līgums tika noslēgts laikā, kad krīzi neviens neparedzēja. Ja cilvēks ko solījis, man no viņa tas arī jāprasa,» uzsver Mūrnieks.
Uz jautājumu, vai «Rixport» maksā nomas naudu, lidostas «Rīga» valdes priekšsēdētājs atbild, ka gājis ir visādi, un viņš nevarot teikt, ka galīgi neko nav maksājuši.
Kā vēstīts, 2008.gada septembrī lidostas «Rīga» teritorijā notika biznesa parka «Rixport» stūrakmens iemūrēšanas svinīgais pasākums.
«Rixport» nomas līgums ar lidostu noslēgts uz 25 plus 25 gadiem, paredzot biznesa parka izbūvi 25 hektāru platībā ar kopējo izbūvējamo platību 300 000 kvadrātmetru, kurā ietilpst vairākas biroju ēkas, viesnīcas un pilnībā attīstīta infrastruktūra.
«Rixport» direktors Ilmārs Samsonovs 2008.gada septembrī aģentūru LETA informēja, ka Norvēģijas investoru kompānija EBO biznesa parkā «Rixport» pie lidostas «Rīga» plānoja investēt vairāk nekā 400 miljonus eiro (280 miljonus latu).
Saistībā ar finanšu krīzi biroju ēkas celtniecība tika pārtraukta līdz 2010.gada beigām un bija plānots ēku nodot ekspluatācijā 2011.gadā, liecina «www.rixport.lv» atrodamā informācija.
Kopš 2006.gada «Rixport» projektā ir ieguldījusi 25 miljonus eiro (17,5 miljonus latu) - ceļu infrastruktūras izveidē, projektēšanā.
Jau ziņots, ka biznesa parka «Rixport» attīstītāja SIA «Rixport» bijušā līdzīpašnieka Norvēģijas uzņēmuma «Vitrium International» 27% uzņēmuma kapitāldaļu 2011.gada janvārī nonāca Norvēģijas kompānijas «EBO Invest» īpašumā, liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas SIA «Lursoft» informācija.
Tādējādi «EBO Invest» īpašumā ir 72% «Rixport» kapitāldaļu.
Vēl 18% uzņēmuma kapitāldaļu joprojām pieder Norvēģijas uzņēmumam «Staur Eiendom», bet 10% - Norvēģijas uzņēmumam «Rox Holding».
Kā liecina «Firmas.lv» datubāze, SIA «Rixport» reģistrēta 2006.gada martā, uzņēmuma pamatkapitāls ir 1 405 600 lati, bet kā darbības veidi minēti nekustamā īpašuma mērķprojekti un starpniecība darbībā ar nekustamo īpašumu.
Raksta pilno versiju var aplūkot:
http://www.apollo.lv/zinas/murnieks-izskatas-ka-rixport-mekle-iespejas-atteikties-no-biznesa-parka-izbuves-pie-lidostas/620697