Īpašuma nodokli var piesaistīt ienākumiem
Internetbankas izkonkurē banku filiāles
Kristaps Kārkliņš
21.08.2009
Šomēnes Swedbank ieviesusi virkni pakalpojumu, par kuriem klientiem iepriekš nebija jāmaksā. Tādā veidā bankas klientus rosina izmantot internetbankas pakalpojumus.
Arguments šādam solim – 97 procenti no visiem Swedbank darījumiem notiek elektroniskajos kanālos. Šim piemēram seko arī Parex banka, pārējās komercbankas nesteidzas ar cenrāžu labošanu.
"Mēs cenšamies aktīvāk virzīt klientus no filiālēm uz elektroniskiem kanāliem, kas vienmēr ir lētāki un ērtāki klientam. To darām arī ar cenošanu – filiālēs maksā dārgāk, e–kanālos – lētāk. 97,42 procenti darījumu notiek tieši internetbankā un bankomātos," Neatkarīgajai stāsta Swedbank sabiedrisko attiecību vadītājs Ivars Svilāns.
Tā no 20. augusta klientiem par konta atlikuma aplūkošanu vai pēdējo darījumu izdrukāšanu Swedbank bankas automātos ir jāmaksā 7 santīmi. Atšķirībā no citām komercbankām, kuras par bilances uzzināšanu bankomātos neprasa samaksu, Swedbank uzsver, ka to dara adekvāti pašizmaksai un vērtībai, lai nosegtu pašizmaksu. "Galvenais princips – lai vērtība, ko saņem klients, ir lielāka nekā cena, ko viņš samaksā. Tātad pats svarīgākais – lai kopumā klienta saņemtais serviss un pakalpojumi ir vairāk vērti nekā cena," piebilst I. Svilāns.
Pēc bankas datiem, bilances skatīšanos bankomātā izmanto ap 38 procenti klientu, un no tiem visbiežāk vienu līdz divas reizes mēnesī. Alternatīva klientam uzzināt konta atlikumu vēl ir internetbankā, kur tas ir bez maksas, vai arī ar īsziņas palīdzību mobilajā bankā, kur tas maksā sešus santīmus.
"Internetbankā visi iekšbankas maksājumi (maksājumi starp Swedbank klientu kontiem) saglabājas tāpat kā iepriekš – bez maksas. Pārskaitījumi uz citām bankām pieauguši par 5 santīmiem un ir 25 santīmi, ja maksājumu uz citu banku veic internetbankā. Ērta alternatīva, ja regulāri apmaksājams rēķins uz citu banku, ir, piemēram, noslēgt automātisko rēķinu apmaksu, kuras cena tad atkarībā no uzņēmuma, kam rēķins maksājams, ir no bezmaksas līdz 20 santīmiem," piebilst Swedbank pārstāvis.
Vienīgi SEB banka ir tā, kura prasa 10 santīmu lielu komisijas maksu, ja klients pārskaita internetbankā naudu starp saviem kontiem.
Komisijas maksu pārskaitījumiem uz citu banku kontiem internetā no 1. augusta ir paaugstinājusi arī Parex banka, ieviešot par katru maksājumu 25 santīmu komisijas maksu.
"Lai aktualizētu bankas cenrādi atbilstīgi Latvijas finanšu pakalpojumu tirgus situācijai, no 2009. gada 1. augusta Parex banka sāka piemērot jaunus bankas pakalpojumu tarifus tādiem bankas pakalpojumiem kā bankas operācijām ar norēķinu kontu, darījumu konta noformēšanai un citiem," norāda Parex bankas Korporatīvo komunikāciju un sabiedrisko attiecību nodaļas vadītājas pienākumu izpildītāja Inga Saleniece.
Tāpat abas bankas ir paaugstinājušas maksu par valūtas maiņu filiālēs. Parex banka par valūtas maiņu filiālēs kopš 2. augusta iekasē 25 santīmus, taču Swedbank no 1. septembra komisijas maksā līdzšinējo 50 santīmu vietā iekasēs pusotru latu. To pamato ar dārgo loģistiku – inkasāciju, fizisko drošību. Taču bez maksas valūtu var samainīt internetbankā.
Raksta pilno versiju var aplūkot:
http://www.nra.lv/zinas/28483-internetbankas-izkonkure-banku-filiales.htm