+371 67114284

Enefit: Igaunijā elektroenerģijas tirgotāju mainījuši 6% mājsaimniecību, Latvijā būs līdzīgi

Enefit: Igaunijā elektroenerģijas tirgotāju mainījuši 6% mājsaimniecību, Latvijā būs līdzīgi

Īsi pirms mājsaimniecību elektroenerģijas tirgus atvēršanas Latvijā ir noslēdzies pirmais darbības gads Igaunijas atvērtajam tirgum un šajā laikā elektroenerģijas tirgotāju ir nomainījuši aptuveni 6% Igaunijas mājsaimniecību, norāda elektroenerģijas tirgotāja "Enefit" valdes priekšsēdētājs Jānis Bethers.

Gada sākumā AS "Sadales tīkls" veiktajā interneta aptaujā interesi par esošā tirgotāja maiņu 1.aprīlī gaidāmajā Latvijas mājsaimniecību tirgus atvēršanā izteikuši 55% respondentu. Tomēr, ņemot vērā prognozes par zemo konkurenci un patērētāju informētību, sagaidāms, ka tirgotāju maiņas rādītājs Latvijā nepārsniegs Igaunijā fiksēto, uzskata Bethers.
Viņš norāda, ka tirgotāju maiņas īpatsvars Igaunijā ir ļoti tuvs citu attīstītu elektroenerģijas tirgu rādītājiem, kā, piemēram, Somijai, kur tas ir 8%. Igaunijas mājsaimniecību tirgū vispieprasītākie ir fiksētas cenas līgumi, kurus izvēlas 73% klientu. Vienlaikus aptuveni piektdaļa jeb 19% izvēlējušies ''spot'' cenas līgumus, kuros elektrības izmaksas ir piesaistītas svārstībām biržā. Savukārt 8% patērētāju izvēlas līgumus, kuros fiksēta cena ir kombinēta ar "spot" cenu.
2013.gada beigās 93% Igaunijas mājsaimniecību patērētās elektroenerģijas tika iegādāti atvērtajā tirgū, bet 7% kā universāls pakalpojums, kas Igaunijā līdzinās Latvijas pēdējās garantētās piegādes risinājumam biznesa klientiem.
Kā skaidro Bethers, ņemot vērā Igaunijas pieredzi ar tirgus atvēršanu, galvenā uzmanība atlikušajos mēnešos jāpievērš iedzīvotāju informēšanai, lai tirgus patiesi funkcionētu un pieprasījums veidotu kvalitatīvu piedāvājumu.
"Pašlaik, septiņas nedēļas pirms brīža, kad Latvijā beidzas iespēja izvēlēties elektroenerģijas tirgotāju, ar kuru sākt sadarbību no 1.aprīļa, galvenais izaicinājums ir informēt un aktivizēt mājsaimniecību lietotājus. Sagaidāmā niecīgā konkurence, īsais atlikušā laika periods un ierobežotā informācija nozīmē, ka galvenais izaicinājums ir nevis cik daudzi mainīs savu tirgotāju, bet gan tas, cik patērētāju vispār izskatīs piedāvājumus un slēgs kādu no piedāvātajiem līgumiem - tā vietā, lai būtu pasīvi un paliktu pie universālā pakalpojuma," norāda Bethers.

Raksta pilno versiju var aplūkot:
http://nra.lv/latvija/110066-enefit-igaunija-elektroenergijas-tirgotaju-mainijusi-6-majsaimniecibu-latvija-bus-lidzigi.htm
Meklēšana