2021. gads ceļu būvē nebūs tas rožainākais

2021. gads ceļu būvē nebūs tas rožainākais
Ceļu un tiltu nozare Biedrība Latvijas Ceļu būvētājs (LCB), pārstāvot lielākos ceļu un tiltu būves uzņēmumus Latvijā, uzskata, ka 2021. gadā aktuālākais ir jautājums par nozares nākotni.
2020. gadā visi valsts pasūtījumi ļāva nozarei izbalansēt Eiropas Savienības fondu finansējuma iztrūkumu, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem. Pērn Covid-19 seku pārvarēšanai papildu piešķirtie 75 miljoni eiro deva ceļu nozarei darbu arī gada otrajā pusē. Pretējā gadījumā ceļu nozare būtu bijusi spiesta zvilnēt bezdarbībā, audzēt bezdarbnieku skaitu un prasīt no valsts ilgstošus sociālos pabalstus, norāda LCB.
“Diemžēl arī 2021. gads nebūs tas rožainākais. Ar vienu roku samazinot par 50 miljoniem nozares bāzes finansējumu, ar otru iedodot 100 miljonus anti-Covid naudas, valdība un Saeima nav nodemonstrējusi stratēģiski skaidru rīcību, redzams, kā tā stieg taktiskos kompromisu meklējumos. Faktiski 2021. gadā nozarei pasūtīto kapitālieguldījumu apjoms pret šo gadu ir samazināts par 35–40% no 265 miljoniem eiro (ieskaitot Covid naudu) uz 173 miljoniem eiro! Nav par ko gavilēt. Nav skaidrības arī par to, kas vispār būs ar Eiropas Savienības resursiem ceļu un tiltu būvei Latvijā nākamajā plānošanas periodā, vai tie vispār būs. Viens ir skaidrs – 2021. gadā ceļu un tiltu būvniecības darbiem to nav un nebūs,” pauž LCB valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.
Biedrība informē, ka ar cerībām nozare gaidīja uz Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) pirms diviem gadiem solīto, pašvaldību plānošanas reģionu izveidoto un VARAM uzrakstīto Reģionālo ceļu sakārtošanas programmu nākamajiem trim gadiem, reģionālās reformas iedzīvināšanai 300 miljonu eiro apjomā.
“Tai vajadzēja būt nākamā gada valsts budžetā ar skaitli 93,97 miljoni eiro, taču valsts budžetā to meklēt ir veltīgi. Šī programma vēl nav apstiprināta, vai un kad tāda būs, neviens nemāk atbildēt, distance starp solījumiem un to izpildi palielinās, nozares optimisms rūk. Biedrība Latvijas Ceļu būvētājs ar nožēlu ir spiesta konstatēt, ka daļai no vairāk nekā 9000 nozares darbinieku, kuriem arī uz anti-Covid programmas bāzes uzņēmumi šai sezonā nodrošināja darbu, 2021. gadā varētu būt nodarbinātības problēmas,” pauž A. Bērziņš.
Projekta būvniecībā investēti 16 miljoni eiro, no kuriem 4,9 miljonus nodrošināja banka "Citadele".
Raksta pilno versiju var aplūkot: https://www.db.lv/zinas/2021-gads-celu-buve-nebus-tas-rozainakais-500574
Meklēšana