Saldū dārgs strīds ar ceļu būvnieku
Liepājas uzņēmums Ceļu, tiltu būvnieks, kas šoruden plašāku atpazīstamību izpelnījās ar neparasti slinku pieeju horizontālā ielu marķējuma krāsošanā Pierīgā – līnijas tika vilktas pāri nobirušām lapām un zaru kritalām –, tagad ir sastrīdējies ar Saldus pašvaldību.
Paziņojot, ka pilsēta neprofesionāli administrē Robežu ielas rekonstrukcijas darbus, uzņēmums vienpusēji atkāpās no līguma izpildes. Tas notika vēl 2011. gadā, bet tagad firma saskaras ar šīs rīcības sekām, jo 14. novembrī apķīlāti tās konti bankā. Pašvaldības skaidrojums notikušajam ir lakonisks – firma konkursā dempingojusi cenas, plānojot vēlāk izspiest no pašvaldības it kā notikuša sadārdzinājuma apmaksu. Šī ir klasiska profesionālās korupcijas shēma būvniecībā. Taču konkrētajā gadījumā shēma nav darbojusies. Būvnieks pieprasīja palielināt finansējuma apjomu un pārtrauca strādāt, kamēr pilsēta neparakstīs līguma grozījumus. Pilsēta savukārt neko neparakstīja, bet iesūdzēja būvnieku tiesā.
Stratēģiski nozīmīgs objekts
Turpinoties tiesvedībai, nupat pieņemts lēmums apķīlāt uzņēmuma līdzekļus vairāk nekā 800 000 latu vērtībā. Novada domes priekšsēdētāja Indra Rassa skaidro, ka šo summu veido pašvaldības zaudējumi, pamatā – starpība starp pirmo un otro iepirkumu.
Jāpaskaidro, ka Robežu iela Saldus satiksmē ir nozīmīga transporta artērija, jo ļauj apbraukt pilsētas centru un tikt uz Rīgas šoseju. Te ir arī daudzas privātmājas, arī veloceliņš. Kad Ceļu, tiltu būvnieks darbus atstājis pusdarītus, tika izsludināts jauns iepirkums, un tajā savukārt uzvarēja kompānija Saldus ceļinieks. Šobrīd būvniecība turpinās. Firmas birojā Neatkarīgā noskaidroja, ka darbu nodošanas termiņš ir februāris, bet, vai būvnieki iekļausies, tas lielā mērā atkarīgs no ziemas bardzības. Turklāt priekšgājēju sagatavotajā ielas apakšzemes daļā esot atklāti šādi tādi defekti.
Interneta avoti liecina, ka dažādus pārmetumus Ceļu, tiltu būvniekam nācies uzklausīt arī līdz šim. Un tie neattiecas tikai uz jau pieminēto līniju krāsošanu pāri zariem un lapām, ko varētu norakstīt uz vienu slinku vai pusaklu strādnieku. Tā, piemēram, Liepājā stipri ieilga Stacijas laukuma rekonstrukcija, un pilsēta termiņu kavēšanā vainoja tieši Ceļu, tiltu būvnieku. Mērs Uldis Sesks pat paziņoja, ka šīs kompānijas darbs ir vissliktākais piemērs, kā būvnieks var strādāt. Objekts Liepājā galu galā nodots ekspluatācijā un pilsētniekiem patīk. Taču tagad tikpat trokšņaina vārdu apmaiņa izvērtusies starp šo pašu firmu un Saldus pilsētu.
Raksta pilno versiju var aplūkot:
http://nra.lv/latvija/85166-saldu-dargs-strids-ar-celu-buvnieku.htm