Bankas pret klientiem nav godīgas
Bankas pret klientiem nav godīgas
Žanete Hāka
[email protected]
22.09.2009
Pastāv vairākas plaši izplatītas problēmas banku rīcībā pret klientiem, savā jaunākajā pētījumā par bankām Eiropā, tai skaitā, Latvijā, secinājusi Eiropas Komisija.
Starp problēmām ietilpst nesaprotama un nepietiekama informācija, necaurspīdīgi tarifi, problēmas saņemt padomu un citi faktori.
Tā, piemēram, 66 % banku, kuras tika pētītas, to komisijas maksas bija tik neskaidras, ka ekspertiem vajadzēja atkārtotus finanšu pakalpojuma sniedzēja skaidrojumus, lai izrēķinātu reālās bankas kontu izmaksas.
Atklāta spēcīga korelācija starp cenām un tarifu caurspīdīgumu – valstīs, kurās tarifi ir caurspīdīgāki, pakalpojumu cenas ir zemākas un otrādi. Tomēr secināts, ka jāveic vēl liels darbs, jo tikai 34 % finanšu institūciju nodrošina informāciju, kas ir skaidra sabiedrībai un 56 % ir virs vidējā rādītāja tarifu vienkāršības un caurspīdīguma ziņā.
«Bankas «iegāž» patērētājus. Pastāv plaši pierādījumi, ka klientu pamattiesības tiek pārkāptas ar cenu veidošanu, pievienojot slēptas komisijas maksas, kā arī ar informāciju, kas ir neskaidra,» sacījusi ES patērētāju komisāre Meglena Kuneva.
Raksta pilno versiju var aplūkot:
http://www.db.lv/a/2009/09/22/Bankas_pret_klientiem_nav