+371 67114284

Izsludināts konkurss Rail Baltica Latvijas pieturvietu būvprojektu izstrādei

Izsludināts konkurss Rail Baltica Latvijas pieturvietu būvprojektu izstrādei
Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas izsludinājis iepirkumu, lai izvēlētos uzņēmumu, kas nodrošinās Rail Baltica 17 Latvijas reģionālo mobilitātes punktu ēku un pasažieru infrastruktūras projektēšanu un veiks autoruzraudzību, t.sk., veicot visus projektēšanai nepieciešamos priekšdarbus.
Uz Rail Baltica pamatlīnijas Latvijā projektēšanas darbu ietvaros plānoti 16 reģionālie mobilitātes punkti (Salacgrīvā, Tūjā, Skultē, Vangažos, Sauriešos, Rīgā pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā, kā arī Jaunmārupē, Olainē, Ķekavā, Salaspilī, Baldonē, Iecavā un Bauskā) un viena jauna pieturvieta Rīgā, Āgenskalnā pie P. Stradiņa slimnīcas uz esošā sliežu ceļa.
Papildus vairāku reģionālo mobilitātes punktu iespējamās vietas tiek izskatītas īstenošanai tālākā nākotnē.
Paredzēts, ka reģionālajos mobilitātes punktos jeb multimodālās vietās satiksies dažādi transporta veidi – valsts un pašvaldību autobusi, privātās automašīnas un elektrotransports, skrejriteņi, velosipēdi un visi citi mikromobilitātes rīki, kā arī tiks attīstīti dažādi pakalpojumi.
"Rail Baltica reģionālā mobilitāte ievērojami uzlabos gan pārvietošanās ātrumu, gan sadzīves iespējas. 17 reģionālas pieturvietas ļaus attīstīt jaunus mobilitātes punktus ar integrētu servisu. Mobilitātes punkti tiks veidoti kā pakalpojumu centri iedzīvotājiem un kalpos 40 km rādiusā ap tiem. Nākamo divu gadu uzdevums - kopā ar pašvaldībām paredzēt visas attīstības vajadzības un sadarbībā ar Autotransporta direkciju nodrošināt šo vajadzību iespējošanu un integrēšanu kopējos reģionālās satiksmes attīstības plānos. Tāpēc īpaši svarīga ir sadarbība projektēšanas laikā, lai pasažieru apkalpošanā un dzīves telpas attīstībā ap mobilitātes punktiem rastos jauni pakalpojumi un būtu ērtāka satiksme iedzīvotājiem ilgtermiņā. Kopējais mērķis – nodrošināt uz iedzīvotāju vajadzībām balstītu apkaimes attīstību ap katru no mobilitātes punktiem," teic Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.
Konkursā var piedalīties fiziskas vai juridiskas personas, vai šādu personu apvienība, kas tirgū piedāvā veikt būvprojektēšanas pakalpojumus. Iepirkuma kritēriju vidu ir arī prasība, ka pretendenta vidējam gada finanšu apgrozījumam iepriekšējos trīs finanšu gados ir jābūt vismaz 2 milj. eiro.
Tāpat pretendentam iepriekšējo septiņu gadu laikā kā būvprojekta izstrādātājam ir jābūt pieredzei vismaz viens dzelzceļa pasažieru stacijas infrastruktūras būvprojekta izstrādē, vismaz trīs publisku ēku jaunbūvju būvprojektu izstrādē, vismaz viena pabeigta un funkcionāla pasažieru transporta infrastruktūras objekta būvprojekta izstrādē vai vismaz viena tilta vai pārvada būvprojekta izstrādē.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.
Raksta pilno versiju var aplūkot: https://www.db.lv/zinas/izsludinats-konkurss-rail-baltica-latvijas-pieturvietu-buvprojektu-izstradei-504787
Поиск
City Real Estate рекомендует
Сдают квартиру в Риге, Центре

Сдают квартиру в Риге, Центре
Улица Бруниниеку, 3 этаж, 1 Комнаты, 21.00m2
370.00 EUR 17.62 EUR / m2

Все предложения