Dienvidu tilta pagarinājums gada laikā kļuvis divreiz dārgāks
Dienvidu tilta pagarinājums gada laikā kļuvis divreiz dārgāks
Kristaps Kārkliņš
20.05.2009
Tā vietā, lai noņemtu aizdomu ēnu par vērienīgo 27 miljonu izšķērdēšanu Dienvidu tilta būvniecības laikā, Rīgas domes Satiksmes departaments nolēmis tilta pagarinājumu Daugavas kreisajā krastā uzticēt tiem pašiem būvniekiem, kuri cēla Dienvidu tiltu.
Šonedēļ sāks būvēt Zemgales virziena maģistrālo transporta mezglu, kura izmaksas būs tikpat lielas kā Dienvidu tilta būvniecības laikā izšķērdētie pašvaldības līdzekļi.
Jaunizbūvējamā Jāņa Čakstes gatve no Dienvidu tilta līdz Ziepniekkalna ielai būs 1,6 kilometrus gara, bet kopā ar pievedceļiem Zemgales virziena trase būs 2,8 kilometrus gara. Tas nozīmē, ka viens metrs izmaksās 9990 latus (ieskaitot PVN).
Jocīgākais jaunajā būvdarbu tāmē ir tas, ka tieši pirms gada Dienvidu tilta direkcijas vadītājs Eduards Raubiško Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvniecības izmaksas prognozēja apmēram 15 miljonus. Kādā veidā izmaksas ir pieaugušas divkārt, neviens tā arī nespēj (vai negrib) atbildēt.
"2008. gadā Zemgales maģistrālā transporta mezgla projektēšanas uzņēmuma SIA Pro Via izstrādātā kontroltāme paredzēja, ka būvniecības izmaksas būs no 32 līdz 33 miljoniem latu (bez PVN). Konkursa rezultātā Zemgales maģistrālā transporta mezgla būvniecības izmaksas ir noteiktas 23,12 miljoni latu (bez PVN). Paralēli notiek konsultācijas ar Satiksmes ministriju par šā projekta pieteikšanu Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumam,\" Neatkarīgajai skaidro Satiksmes departamenta komunikācijas nodaļas vadītāja Ieva Prauliņa.
Turklāt pārsteidzoša ir būvniecības konkursa norise. Noteikumus un prasības izņēma 32 uzņēmumi, taču tikai četri tajā pieteica dalību. Iespējams, iestrādājot tajā konkrēti vienam uzņēmumam izpildāmas prasības, pārējie trīs pretendenti tika atsijāti. Dienvidu tilta pagarinājumu būvēs iepriekšējie tilta cēlāji, kas apvienojušies ar nosaukumu a/s Dienvidu tilts, kurā ietilpst SIA Skonto būve, a/s Latvijas tilti, a/s BMGS, SIA Tilts, SIA Rīgas tilti un SIA Viadukts.
A/s Dienvidu tilta piedāvājums nebija zemākais. Konkurenti piedāvājuši par pusmiljonu lētāku risinājumu, taču to izgāza, jo formāli no apdrošinātājiem nebija iesniegtas nepieciešamās garantijas. Lai arī Satiksmes departamenta Dienvidu tilta pieeju būvniecības direkcijas vadītājs Tālis Laizāns visus jautājumus, kas saistīti ar pašvaldības nespēju piesaistīt Eiropas Savienības līdzfinansējumu Dienvidu tilta būvniecībā, pārvirza Attīstības departamentam, viņam nav garantijas, ka izdosies dabūt kaut latu jaunbūvējamajam Zemgales virziena maģistrālajam transporta mezglam.
Satiksmes ministrijā Neatkarīgā uzzināja, ka tuvāko mēnešu laikā ierobežotam pretendentu skaitam ir paredzēts izsludināt konkursu par finansējuma piesaisti pilsētvides infrastruktūras sakārtošanai, taču, ņemot vērā līdzšinējo pieredzi, darbu izstrāde un pēc tam vērtēšana prasa vairākus mēnešus.
Satiksmes mezglā būs divi divlīmeņu šķērsojumi – J. Čakstes gatves un Bauskas ielas šķērsojums un J. Čakstes gatves un Ziepniekkalna ielas šķērsojums. Šķērsojumā ar Bauskas ielu Jāņa Čakstes gatve tiks izbūvēta tunelī zem tās, savukārt Bauskas iela būs izbūvēta augšējā līmenī ar diviem rotācijas apļiem. Ziepniekkalna ielas un J. Čakstes gatves šķērsojumam būs pieci pārvadi ar 18 balstiem, kā arī viens gājēju tunelis.
Raksta pilno versiju var aplūkot:
http://www.nra.lv/zinas/22947-dienvidu-tilta-pagarinajums-gada-laika-kluvis-divreiz-dargaks.htm